Counseling in Food & Leiderschap


Wie zijn wij?

Jan-Willem Grievink heeft meer dan 40 jaar ervaring in de foodsector. Hij is begonnen als inkoper bij een klein groot-winkelbedrijf in de Achterhoek. Later werd hij journalist in de foodvakbladen, staffunctionaris marketing aan leverancierszijde, hoofdredacteur van (internationale) foodvakbladen, directeur-hoofdredacteur bij een vakblad voor marketing en daarna commercieel directeur bij een middelgrote supermarktorganisatie.

Sinds 1994 heeft hij ConCeption BV opgericht met zijn echtgenote Joke. Vanuit ConCeption BV werkte Jan-Willem voor vele grote foodbedrijven (retailers en leveranciers in binnen- en buitenland). In 2001 en 2002 heeft hij in opdracht van Capgemini een wereldwijd onderzoek geleid naar de toekomst van de foodsector (State of the Art in Food). De resultaten van dat onderzoek hebben geleid tot de start van het FSIN.

In 2003 werd door Jan-Willem (met hulp van Cap-collega Enrique Figee) daarom het FoodService Instituut Nederland opgericht. Het FSIN is een Kennisinstituut voor de brede foodsector dat de strijd om het maagaandeel in kaart brengt. Zie www.fsin.nl 

Jan-Willem werkt veel met (en via) The Food Research Company, de organisatie die alle content voor het FSIN verzorgt en rapporten maakt en opleidingen en cursussen verzorgt. TFRC organiseert ook alle evenementen voor het FSIN.

Jan-Willem heeft vanuit ConCeption BV ook 11 jaar (parttime) gewerkt voor de Evangelische Omroep. Eerst als interim-directeur algemene zaken en daarna als hoofdredacteur voor de magazines van de EO. Daar is ook zijn interesse en ervaring ontstaan voor christelijk leiderschap. Hij schreef het Hands- en Hartsboek Christelijk Leiderschap waarin hij zijn ervaring (en opleiding) in seculier en christelijk leiderschap heeft gebundeld tot een compleet en praktisch bruikbaar handboek voor christenen in leiderschapspositie.


Joke Grievink heeft Jan-Willem altijd ondersteund met zijn activiteiten bij zowel ConCeption BV als het FSIN. Ze verzorgde de administratie, maar groeide door naar office manager en als praktijk-ondersteuner van ConCeption. Ook als het gaat om counseling verzorgt Joke diverse 1-op-1 gesprekken en adviezen.

Als Foodshopper en liefhebber van koken heeft Joke diverse concepten in zowel Foodretail en Foodservice geanalyseerd, in binnen- en buitenland.