ConCeption

Wie schrijft die blijft... of toch niet?

Terug

Ultraverse zelfschepcounter in de USA

Gepubliceerd op: 19 mei 2012
Categorie: Foodservice

Ultravers wordt de trend bij maaltijden en maaltijdcomponenten. Dat wisten we al, maar nu zien we het ook op allerlei plekken! Lokale chefkoks maken van lokale producten mooie streekgerechten of onderdelen (componenten) voor die gerechten. Consumenten kiezen zelf de onderdelen die zij willen en die kunnen ze ter plekke assembleren of dat thuis doen. Overigens zag ik dat in de USA ook broodconcepten het steeds beter doen. Met allerlei soorten brood, van gewoon brood tot en met zuurdesem broodjes! Belegd (ter plekke) naar wens!

Veel consumenten gebruiken dit in plaats van zelf koken. Het is gemakkelijk, zeer afwisselend en je stelt je eigen maaltijd samen voor gemiddeld 8 dollar. Veel supermarkten hebben zithoekjes waar de consument kan eten en ovens om het op te warmen.

Het concept Ultravers ontwikkelt zich (opmerkelijk genoeg) sneller bij Foodretail dan bij Foodservice. In Foodservice zijn het nog slechts een beperkt aantal formules die Ultravers ook als zodanig onder de aandacht brengen. Uiteraard hebben veel restaurants Ultravers, maar ze positioneren dat niet als zodanig. Retail (en sommige fastservice onderdelen van foodcourts) doen dat wel. Soms ook met de vermelding dat er geen e-nummers in de ingrediënten zitten.

De retailers die er mee werken zijn:

  • Central Market
  • Wholefoods
  • Wegmans
  • H-E-B
  • Sommige Farmers Markets
  • Diverse kleinere speciaalzaken en lokale concepten in en rond New York.

De foto hieronder laat een van die afdelingen zien!

Ook in Nederland komt deze trend de komende jaren. Zowel Horeca, Speciaalzaken, Fastservice, Supermarkten als To-go concepten kunnen (en zullen) er mee gaan experimenteren.

Ultra verse zelfschep counter in de USA

Reacties

Er zijn nog geen reacties op deze blog

Reageer op deze blog


Verplicht maar verborgen